Onvrede en klachten

Hoe gaan we in het bevalcentrum om met klachten? Wat kunt u doen als u ergens niet tevreden over bent?

Het Gelre bevalcentrum gaat niet over hoe u de begeleiding heeft ervaren door de verloskundige of kraamverzorgende. Dat zijn personen die vanuit een eigen praktijk of kraamzorgorganisatie werken en gebruik maken van onze faciliteiten in het Gelre Bevalcentrum. Als u over hun begeleiding en zorg klachten heeft of niet tevreden bent, zult u met hen contact moeten opnemen. 

Als Gelre bevalcentrum bieden wij de faciliteiten om te bevallen aan, zoals de kraamkamer met badkamer. Mocht het voorkomen dat u hier niet (volledig) tevreden over bent, dan vragen wij u dat met ons te bespreken. U kunt uw onvrede en/of klacht telefonisch (055-5811930) melden bij het Bevalcentrum. De klachtencoordinator neemt indien nodig telefonisch contact met u op voor aanvullende informatie en/of we maken een aparte afspraak met u om dit te bespreken. kunnen we middels een gesprek de onvrede bij u wegnemen. 

Wilt u meer weten over uw rechten of wilt u advies? Of wilt u uw klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vindt u het prettig als iemand u helpt bij het indienen van een klacht?

Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionarissen  zijn onpartijdig. Zij bespreken met u waarover u ontevreden bent en wat u zou willen bereiken met uw klacht. Zij adviseren u wat u kunt doen. Ze helpen u ook om het gesprek met ons aan te gaan als u dat moeilijk vindt. Of om een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan u en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Contact met de klachtenfunctionaris. Neem contact op met een klachtenfunctionaris via www.gelreziekenhuizen.nl. Het bevalcentrum probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, uw klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvangt u van ons bericht wat we hebben gedaan met uw klacht.

Als u er met de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u uw klacht voorleggen aan De Geschillencommissie. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of uw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

Kijk voor meer informatie op de website van De Geschillencommissie.


Ja, ik wil me inschrijven!

Vrijblijvend adviesgesprek

Vragen of aanmelden?

Wil je je aanmelden bij de verloskundigenpraktijk of heb je vragen aan je verloskundige, neem dan contact op met (055) 581 19 30.

Wil je meer weten over bevallen in het Gelre bevalcentrum, neem dan contact op met je eigen verloskundige. Zij kan je verder helpen. Kom je van buiten de regio Apeldoorn, neem dan contact op met het Gelre Verloskundig Centrum en vraag naar de mogelijkheden.