Onvrede en klachten

Hoe gaan we in onze praktijk om met klachten? Wat kunt u doen als u ergens niet tevreden over bent?

Bespreek uw klacht met de verloskundige!

Het is belangrijk dat u zich goed voelt bij uw verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om u en uw kindje goed te begeleiden. Zit u met vragen? Met twijfels? Bent u ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk, maar óók als u er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen. Of u geruststellen. Of op een manier gaan werken waar u zich prettiger bij voelt.

We maken graag een aparte afspraak met u. Dan hebben we rustig de tijd om te praten. Als u het lastig vindt om het gesprek te voeren, kunt u iemand die u vertrouwt meenemen naar dit gesprek.

U kunt uw onvrede en/of klacht telefonisch melden bij de verloskundige of de praktijkassistente maar u kunt ook gebruik maken van het formulier op de website.

Wilt u meer weten over uw rechten of wilt u advies? Of wilt u uw klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vindt u het prettig als iemand u helpt bij het indienen van een klacht?

Dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionarissen  zijn onpartijdig. Zij bespreken met u waarover u ontevreden bent en wat u zou willen bereiken met uw klacht. Zij adviseren u wat u kunt doen. Ze helpen u ook om het gesprek met ons aan te gaan als u dat moeilijk vindt. Of om een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan u en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Via de website van het Gelre ziekenhuis kunt u in contact komen met de klachtenfunctionaris.De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, uw klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvangt u van ons bericht wat we hebben gedaan met uw klacht.

Als u er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u uw klacht voorleggen aan De Geschillencommissie. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of uw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

Kijk voor meer informatie op de website van De Geschillencommissie.


Ja, ik wil me inschrijven!

Vrijblijvend adviesgesprek

Vragen of aanmelden?

Wil je je aanmelden bij de verloskundigenpraktijk of heb je vragen aan je verloskundige, neem dan contact op met (055) 581 19 30.

Wil je meer weten over bevallen in het Gelre bevalcentrum, neem dan contact op met je eigen verloskundige. Zij kan je verder helpen. Kom je van buiten de regio Apeldoorn, neem dan contact op met het Gelre Verloskundig Centrum en vraag naar de mogelijkheden.